منافذ باز پوست یا به قول معروف پوست پرتقالی

اگه مشکل منافذ باز پوست یا به قول معروف پوست پرتقالی داری این مطلب به دردت میخوره

اول بدونیم پوست پرتقالی چیه ؟

پوست پرتقالی پوستی است که منافذ آن بیش از حد مجاز باز و نقاط فرورفته کوچکی در سطح آن وجود دارد. برای درمان پوست پرتقالی باید به‌صورت اصولی و درست از پوست خود مراقبت کنید.

مشکل در چرخه بازتولید سلول‌های پوستی و کاهش رطوبت می‌توانند زمینه را برای پرتقالی شدن پوست مهیا کنند.

 

در همه افراد پوست آن‌ها دارای منافذ باز است که این منفذها سموم بدن را خارج می‌کنند و کار اکسیژن‌رسانی به سلول‌ها و تنظیم چربی و مرطوب نگه‌داشتن پوست را به عهده دارند. در برخی از مواقع این منافذ بیش از حد معمول گشاد می‌شوند و چهره فرد را کسل نشان می‌دهند. در اغلب مواقع منافذ باز بر روی گونه‌ها، اطراف بینی به‌صورت سوراخ‌های ریز بسیار زیادی دیده می شوند .

علت منافذ باز پوست

عوامل وراثتی

بعضی افراد ژنتیکی منافذ بزرگتری دارند و معمولا در سن بلوغ که ترشح سموم زیاد می شود؛ این مشکل بروز میکند؛ حتی در مواردی با وجود اینکه فرد پوستی خشک دارد؛ منافذ پوست بطور ژنتیکی بزرگتر هستند؛ و برعکس آن ممکن است فردی پوست چرب را به ارث ببرد اما زیاد جوش نزند و منافذ پوستش خیلی باز نباشد. در این مورد وراثت فقط میشه با رعایت نکات مراقبتی از بیشتر شدن این منافذ جلوگیری کرد .

پوست چرب

لازمه بدونید منافذ پوست، مجاری طبیعی هستند که چربی‌های ترشح شده از غدد چربی از آنها عبور می‌کنند و از کنار فولیکول‌های مو به سطح پوست می‌رسند. پس طبیعیه این مجاری در افرادی که پوست چرب دارند بازتر باشه. در واقع چربی برای اینکه بهتر تخلیه شود منافذ را بازتر می‌کند.

اگر چه این حالت کاملا طبیعیه ولی بعضی افراد دوست ندارند مجاری پوستشان باز باشد. پس سعی شود پوستشان را خشک نگه دارند. دفعات شستشو را بیشتر کنند، از داروهای خشک کننده پوست استفاده کنند و از مصرف کرم‌ های چرب خودداری ورزند. به این ترتیب می‌توان تا حدودی منافذ را جمع‌ تر کرد. در هر حال با گذشت زمان و افزایش سن پوست همه افراد رو به خشکی می‌رود و منافذ کوچک‌تر می‌شوند.

آرایش کردن

باید بدونید برخی از کرم ها و مواد آرایشی موجب مسدود شدن منافذ پوست می‌شوند. در این شرایط مواد مترشحه از غدد چربی برای اینکه بتوانند از سطح پوست خارج شوند؛ مجبور خواهند بود منافذ پوست را گشاد تر کنند.

هرچقدر مواد آرایشی به مدت طولانی تری روی پوست بماند احتمال بازتر و عمیق تر شدن منافذ بیشتر می شود. در این موارد استفاده از کرم پودر، کرم مرطوب کننده و ضدآفتاب های فاقد چربی توصیه می‌شود. البته باید بعد از چند ساعت آن را نیز پاک کرد. هیچگاه مواد آرایشی را برای ساعتهای متوالی روی پوست نگه ندارید و شب پیش از خواب حتما صورت خود را بشویید. و همینطور از موادآرایشی استفاده شود که منشاء گیاهی داشته باشند مانند برند اوریفلیم

افزایش سن

یکی از عوامل مهم در پرتقالی شدن پوست افزایش سن به‌شمار می‌رود که با بالارفتن سن بیشتر نمایان می‌شود.

پوست صورت و برخی دیگر از قسمت‌های بدن با افزایش سن با مشکلاتی از قبیل کاهش تولید پروتئین‌های لازم برای پوست مواجه هستند. در صورت کاهش تولید پروتئین کلاژن و الاستین پوست صورت دچار افتادگی می‌شود و این عوامل با بزرگ‌شدن منافذ پوستی ارتباط تنگاتنگی دارد و ظاهر پوست شما را زبر و خشن نشان می‌دهد. بنابراین با افزایش سن تعداد کیفیت سلول‌های پشتیبانی پوستی که مسئول تولید دوباره سلول‌های پوستی و دیگر پروتئین‌ها برای زیبایی هستند، کاهش می‌یابد. این عوامل باعث ایجاد پدیده به نام پوست پرتقالی می‌شوند و برای درمان نیاز است که به‌صورت اصولی و درست از پوست خود مراقبت کنید. و همچنین می توانید با استفاده از پک های جوانساز و کلاژن ساز نوایج از بروز این عوارض جلوگیری کنید .

شستشوی روزانه پوست

برای پاک کردن سبوم و آلودگیها از سطح پوست، بهتر است شستشوی روزانه 1 الی 3 مرتبه توصیه می شود. در مورد پوستهای چرب بهتراست تعداد دفعات شستشو حداقل 2 بار (صبح و شب قبل از خواب) باشد. شستشو باید با شوینده های غیر صابونی و مناسب نوع پوست انجام گیرد که در اینمورد انواع شوینده های اوریفلیم رو میتونید انتخاب کنید. مهمترین کار برای کوچک کردن منافذ پوست شست‌وشوی مرتب است. همچنین داروهای کاهنده چربی پوست ماننده محصولات پیوراسکین و تی تری اوریفلیم می‌توانند بسیار کمک کننده باشند. در برند اوریفلیم شوینده‌های خاصی تحت عنوان اسکراب ها وجود دارند که قادراند آلودگی های سطحی پوست را بیش از شوینده های معمولی از بین ببرند. در مواردی استفاده از این محصولات نیز توصیه می‌گردد. اصل پیشگیری از ایجاد منافذ باز پوست، خشک نگه داشتن پوست است.

قرارگیری طولانی‌مدت با نور خورشید

امروزه یکی از عوامل مهم و مؤثر در ایجاد سرطان پوست نور خورشید است و انجمن پوست آمریکا توصیه می‌کند از قرارگرفتن طولانی‌مدت در مقابل نور آفتاب پیشگیری کنید. همچنین نور خورشید باعث واردشدن آسیب مستقیم به سلول‌های لایه‌های گوناگون پوست می‌شود و این امکان را برای پیری زودرس و پرتقالی شدن پوست مهیا می‌کند. در این صورت شما با رعایت موارد مهم و قرارنگرفتن در مقابل نور خورشید و استفاده از ضدآفتاب های با کیفیت اوریفلیم می‌توانید از ایجاد منافذ باز در پوست پیشگیری کنید و نیازی به درمان پوست پرتقالی صورت با استفاده از متدهای پرهزینه نیست.

 

روشهای درمان منافذ باز پوست

پوست‌های چرب را باید به وسیله پاک کننده‌های مخصوص همیشه تمیز نگه داشت و بهداشت را کاملا رعایت کرد تا از به وجود آمدن منافذ باز (بازتر از حد معمول) جلوگیری کرد. بنابراین علت اصلی به وجود آمدن منافذ باز این است که گرد و غبار موجود در هوا با چربی روی پوست ترکیب شده و مجرای خروجی سبوم یا چربی را مسدود می‌کند و چربی تولید شده که زیادتر از حد معمول است برای خارج شدن به تدریج روزنه خروجی خود را گشاد کرده و منافذ باز کاملا مشخصی را روی پوست پدید می‌آورد.

با این وجود در صورت ایجاد منافذ بیش از حد باز در سطح ، روشهایی وجود دارد که می‌توانند این وضعیت را بهبود داده ظاهر مطلوب تری برای پوست ایجاد کنند

در انتها شما می توانید با مشاوره رایگان در مورد نوع پوست خودتون با خیال راحت از محصولات گیاهی و اورگانیک برند اوریفلیم به این منافذ باز خاتمه بدین و زیبایی و درخشندگی رو به پوست خودتون هدیه بدید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اریفلیم مارکت بفرمایید

معمولا خیلی زود پاسخ شما را میدهیم

سلام به سایت اریفلیم مارکت خوش آمدید لطفا برای چت کردن از طریق واتساپ روی دکمه زیر کلیک کنید.