توی خونه فشیال صورت انجام بده

توی خونه فشیال صورت انجام بده

برای اینکه بدونی چطور باید توی خونه فشیال انجام بدی لازمه بدونی فشیال چیست و برای چه نوع پوستی چه نوع فشیال لازمه توی بازار محصولات زیادی واسه این کار موجوده مثلا تونر، فیس واش ، ماسک صورت ، انواع اسکراپ صورت .

بهتره بدونید که درسته هرچندوقت یکبار فشیال حرفه ای لازمه برای پوست ولی با ابزار و مواد ساده خودت هم میتونی هرماه اینکار رو در خونه انجام بدی تا همیشه پوستی صاف و شاداب و سالم داشت باشید.

فشیال صورت
فشیال صورت

فشیال چیست

برای انجام فشیال صورت در منزل اول لازمه بدونید فشیال چیست فشیال صورت یکی از روش های مراقبت پوستی است که به پاکسازی و جوانسازی پوست کمک می کنه. این روش با توجه به نوع پوست و مشکلات پوستی افراد انواع مختلفی داره. با این حال فشیال پوست شامل مرحله پاکسازی، بخور، لایه برداری، ماساژ صورت، ماسک صورت و مرطوب کننده های پوستی میشه که به اختصار براتون توضیح میدم.

مزایای فشیال صورت
مهمترین فواید و مزایا فشیال برای پوست صورت عبارتند از:

  • پاکسازی سطحی و عمیق پوست از آلودگی های روزانه
  • پیشگیری از پیری پوست
  • لایه برداری و از بین بردن سلول های مرده پوستی بطور موثر
  • بهبود خون رسانی، اکسیژن رسانی و افزایش تولید کلاژن در پوست
  • کاهش افتادگی و شلی پوست صورت در سنین بالاتر
  • باز کردن منافذ پوستی که مشکل خیلی هاست
  • جوانسازی، شادابی و زیبایی در پوست
  • درمان گودی، سیاهی و پف زیر چشم
  • بهبود خاصیت کشسانی  در پوست
  • کاهش خطوط ریز و چین و چروک پوست در سنین بالاتر
  • پیشگیری و درمان مشکلات پوستی (مانند رفع جوش های سر سیاه و سفید، درمان آکنه، آسیب های ناشی از نور خورشید)

 

نحوه عملکرد فشیال شامل موارد زیر است:

1. پاکسازی

برای اینکار پوست را با یک پاک‌کننده مثلا میسلار و بعد تونر روی صورت و گردن ماساژ می‌دهد تا هر گونه اثری از آرایش و آلودگی پاک شود. سپس با استفاده از آب گرم همراه با اسفنج صورت، پارچه یا پد پنبه‌ای پاک‌کننده را پاک کنید.بعد از آن صورت را خشک کنید و حال زمان ارزیابی پوست می‌رسد. این مرحله به  شما کمک می‌کند تا مشخص کنید بعدا قرار است چه نوع ماسک رو استفاده کنید.

2. لایه‌برداری

بسته به نوع پوست باید سلول‌های مرده پوست را با یک کرم لایه‌بردار یا اسکراب پاک کنید، همچنین می‌توانید درمان منافذ باز را با بخار انجام دهید.اگر پوست حساسی دارید از  مرحله‌ بخور صورت صرف نظر کنید و یک حوله که آن را با آب ولرم خیس کرده‌اید برای دقایقی روی صورت‌تان بگذارید. پس از انجام مرحله‌‌ی بخور، صورت‌تان را با آب سرد بشویید و خشک کنید تا برای مرحله‌ی بعدی فیشیال آماده شوید.

3. ماسک و موارد دیگر

در این مرحله مشما می توانید از یک ماسک استفاده کنید. بطور مثال ماسک بر پایه خاک رس برای درمان چربی یا آبرسان برای مبارزه با خشکی عالی هستند. اگر در روز انجام دهید ، فیشیال پوست با یک سرم، مرطوب کننده و یادتون باشه حتما ضد آفتاب استفاده کنید.

نکات مهم در فشیال صورت

به خاطر داشته باشید دوستان عزیز که انتخاب روغن‌ها و مواد پاک‌کننده‌ی صورت در این مرحله‌ ارتباط مستقیمی با نوع پوست شما دارد.

اگر پوست‌تون چرب و مستعد آکنه است در این مرحله‌ بهتره از پاک‌کنند‌ه‌های ضد جوش استفاده کنید، این مواد آکنه‌های فعال را خشک می‌کنند، منافذ باز پوست را از بین می‌برند و در رفع جای جوش هم مؤثرند.

ژلهای شست‌وشوی صورت مخصوص پوست‌های چرب مثلا فیس واش پیور و تی تری و اپتینالز ژلی در مرحله‌ی پاکسازی برای این نوع پوست‌ها بسیار مناسبند. روغن درخت چای، سرکه‌ی سیب رقیق شده، چای سبز و لیموترش هم از جمله موادی هستند که برای پاکسازی پوست چرب فوق العاده‌اند. از این مواد هم می‌توانید به صورت طبیعی استفاده کنید و هم محصولات پاک‌کننده‌ای که حاوی این مواد هستند را به کار ببرید.ماننده ژل واش تی تری که روغن چای سبز و لیمو دارد.

اگر پوست‌تان خشک یا حساس است در مرحله‌ی شست‌وشو باید از فوم‌های کرمی شست‌وشوی صورت مخصوص پوست حساس استفاده کنید مانند شوینده کرمی اپتیمالز یا لاونیچرها . این محصولات بدون این که رطوبت پوست را از این ببرند پوست ملتهب را تسکین می‌دهند و آلودگی‌ها و روغن‌های اضافی سطح پوست را پاک می‌کنند.

روغن نارگیل و گل همیشه بهار از جمله مواد طبیعی هستند که برای پاکسازی پوست حساس مناسبند. هم می‌توانید به صورت طبیعی از این مواد استفاده کنید و هم محصولات پاک‌کننده‌ای که حاوی این مواد هستند را به کار ببرید مثل محصولات لاونیچر .

موادی مانند گلاب یا رز واتر، عسل و آلوئه‌را برای تمامی انواع پوست مؤثر هستند و معمولا پاک‌کنند‌ه‌هایی که حاوی عصاره این مواد طبیعی هستند هم برای تمامی انوع پوست مناسبند. چنانچه می‌خواهید فیشیال خانگی را با استفاده از مواد طبیعی انجام دهید در مرحله‌ی اول پاکسازی، بسته به نوع پوست‌تان با استفاده از روغن درخت چای و یا روغن نارگیل پوست را تمیز کنید و پس از آن کمی عسل، گلاب و یا ژل آلورا را بر روی پوست‌تان قرار دهید و آنرا روی صورت ماساژ دهید.یا می توانید از محصولات اوریفلیم که کاملا طبیعی و اورگانیک هستند استفاده کنید.

کلام آخر

عزیزان با انجام فیشیال خانگی پوست صورتتان طراوت و شادابی بیشتری می‌یابد و بسیاری از مشکلات پوستی شما به مرور زمان رفع خواهند شد. اما بایستی نکات ذیل را همواره به خاطر داشته باشید تا همیشه پوستی سالم و باطراوت داشته باشید:

همیشه با پوست‌تان با ملایمت رفتار کنید.

دستورالعمل‌ها را به درستی دنبال کنید. هرگز محصولات را بیش از مدت توصیه‌شده روی پوست رها نکنید.

سعی کنید ۱ الی ۲ ساعت را برای انجام فیشیال اختصاص دهید.

سعی کنید حداقل یک ساعت بعد از فیشیال از خانه بیرون نروید. موادی مانند ویتامین سی و رتینول پوست را به نور حساس می‌کند.

اجازه دهید پوست‌تان نفس بکشد و حداقل یک ساعت از آرایش خودداری کنید.

حداقل یک بار در ماه و حداکثر یک بار در هفته فیشیال را انجام دهید.

برای حفظ سلامت پوست خود یک روتین ویژه مراقبت از پوست داشته باشید.

از استفاده کردن محصولات گیاهی غافل نشوید تا مواد شیمیایی کمتری از سطح پوست جذب بدن شما شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اریفلیم مارکت بفرمایید

معمولا خیلی زود پاسخ شما را میدهیم

سلام به سایت اریفلیم مارکت خوش آمدید لطفا برای چت کردن از طریق واتساپ روی دکمه زیر کلیک کنید.