آنچه در مورد کرم دورچشم باید بدانید

آنچه در مورد کرم دورچشم باید بدانید

کرم دورچشم عموما طراحی شده است تا منطقه حساس پوست پیرامون چشم رو مرطوب کرده و مرطوب نگه داره و ممکنه است دارای عناصر باشد که به کاهش تورم و کمک به کاهش خطوط و چین و چروک ها و روشن کننده پوست باشد.

وقتی از کرم دورچشم استفاده می کنید به موارد زیر توجه کنید

کرم دورچشم

انتخاب محصول

نیازهای خاص پوست و مشکلات خود مناسب باشد مثلا ضدچین و چروک مثل دورچشم لیفت نوایج و دور چشم آنتی ایج ، روشن کننده  مثل کرم دورچشم ایون اوت یا ضد تورم مثل دورچشم وانت

آزمایش پوست

اگر پوست شما به محصولات حساسیت نشان می دهد ابتدا در ناحیه کوچکی امتحان کنید

روش استفاده

برخی از کرم های دورچشم بهتر است با حرکات نرم و خفیف ماساژ داده شوند تا مواد مغذی بهتر جذب شوند

حفظ از تماس با چشم

اطمینان حاصل کنید که کرم به طور مستقیم با چشم در تماس نیست و توصیه می شود که اطراف چشم استفاده شود .

مهمتر از همه پیش از استفاده از هر محصولی برای نگه داشتن پوست سالم خود با مشاور و متخصص مشورت کنید .

طرز صحیح استفاده از کرم دور چشم

به اندازه یک نخود کرم دور چشم را با انگشت خود بردارید. از درونی‌ترین گوشه چشم شروع کرده، به آرامی با ضربات ملایم کرم دور چشم را به پوست خود بمالید و به سمت بیرون حرکت کنید. کرم را نزدیک به مژه‌های پلک پایین خود نمالید. هرگز برای مالیدن کرم انگشت خود را روی پوست نکشید.

کرم دورچشم

از چه سنی باید از کرم دور چشم استفاده کرد؟

باید بدانید حتی اگر در دوران جوانی هستید، باید از استفاده کرم دور استفاده کنید. برخلاف آن چیزی که اکثر مردم فکر می‌کنند سن استفاده از کرم دور چشم مخصوص دوران پیری نیست و سن استفاده از این کرم قبل از ۳۰ سالگی است.

بهترین زمان استفاده از کرم دورچشم

کرم دور چشم را بسته به نیاز و ترجیح می‌توان در ساعات متفاوتی از روز استفاده کرد. با این حال، برای استفاده در زمان‌های مختلف به کرم متفاوتی نیاز خواهید داشت.

استفاده از کرم در زمان صبح

در این زمان باید از یک فرمول سبک همراه به همراه SPF استفاده کنید. زیرا این لایه سبک در طول روز قرار است در زیر لایه آرایشی شما قرار گیرد.

استفاده از کرم در عصر و شب

بهتر است برای زمانی که کرم‌های دور چشم را در شب استفاده می‌کنید یک کرم غنی با فرمولاسیون آبرسان و بدون SPF انتخاب نمایید.

زمان ایده‌آل جهت مصرف کرم‌های دور چشم به ترجیح، نیاز و هدف شما بستگی دارد. اما با صرف نظر از زمان مصرف، باید هر ۱۲ ساعت یک بار از این کرم استفاده کنید.

قابل توجه است که برای درمان خشکی ناحیه دور چشم و جلوگیری از چروک شدن پوست حساس اطراف چشم بسیار مهم است که با طرز صحیح استفاده از کرم‌های دور چشم آشنا باشید و بدانید چگونه کرم یا سرم را روی پوست این بخش صورت پخش کنید.

تجربه نشان داده است که بسیاری از افراد از کرم‌های دور چشم به درستی استفاده نمی‌کنند، به همین خاطر ویدیوهای آموزشی نیز می‌توانند یک راهنمای بسیار خوب برای شما باشد.

اینم بدونید که بیش از حد کرم استفاده نکنید

عزیزان ناحیه زیر چشم قسمتی نسبتا کوچک است، پس به میزان زیادی از کرم برای دور چشم نیاز ندارد. به ‌علاوه، بیشتر کرم‌های دور چشم گیاهی در قیاس با سایر محصولات مراقبت از پوست قیمت بسیار بالاتری دارند و قطعا شما نمی‌خواهید که آن‌ها را هدر بدهید. بنابراین در زمان استفاده از کرم دور چشم، فقط به میزان یک نخود برای هر بار مصرف توصیه شده و استفاده از کرم دور چشم برای صورت کار عاقلانه و به‌صرفه‌ای نمی‌باشد!

شاید بپرسید که چرا استفاده از کرم دور چشم برای صورت توصیه نمی شود؟

دوستان عزیز استفاده از کرم دور چشم برای صورت هیچ توجیه علمی ندارد، چون این محصولات به طور هدفمند و اختصاصی برای رفع چین وچروک و تیرگی های دور چشم طراحی شده اند. در ادامه با دلایلی آشنا خواهید شد که شما را از زدن Eye Cream برای صورت منصرف خواهد کرد.

1. احتمال مسدود شدن منافذ پوست زیاد است!

با توجه به اینکه اطراف چشم فاقد غده چربی است، به همین دلیل انواع Eye Cream بگونه ای طراحی شده اند که رطوبت و چربی مورد نیاز ناحیه زیر چشم را با مرطوب کننده موجود درخود فراهم می کنند.بنابراین  ممکن است استفاده از این محصولات برای کل صورت، منجر به بسته شدن منافذ پوستی شود.

2. موجب تحریک فرایندهای پوست می شوند!

کرم های دور چشم دارای موادی فعال از جمله ویتامین ها و لیپیدها هستند که متابولیسم سلولی را افزایش می دهند و چین و چروک های ایجاد شده را درمان می کنند. استفاده از این محصولات برای کل صورت به خصوص برای افراد جوانتر که متابولیسم بالایی دارند، ممکن است منجر به تحریک فرایندهای پوستی و بروز مشکلات شوند.

3. از نظر اقتصادی به صرفه نیست!

توجه داشته باشید که کرم های اطراف چشم با توجه به فرمولاسیون ویژه ای که دارند در حجم کم با قیمت بالا به فروش می رسند؛ پس کاملا منطقی است استفاده از کرم دور چشم برای صورت صرفه اقتصادی ندارد! اگر تمامی موارد فوق را نادید بگیریم استفاده از این محصول قطعا ضرر مالی برای شما خواهد داشت!😄

دیگر کاربردهای کرم دور چشم

هماهنطور که گفته شد کرم های دور چشم غنی شده از رتینول، ویتامین، کافئین و نیاسینامید هستند که برای درمان چین و چروک، تیرگی و تورم و پف های اطراف چشم طراحی شده اند. در ترکیبات این محصولات مواد آبرسان، آنتی اکسیدان، ویتامین ‌هایی مانند ویتامین E، C و A و مواد لایه ‌بردار ضعیف نیز به کار رفته است. از همین رو برخی افراد بر این باورند که این محصول برای تمام نقاط صورت کاربرد دارد! طبق نظر یکی از پزشکان آمریکایی، تنها افرادی که دارای پوست خشک و حساسی هستند، می توانند از کرم دور چشم برای برخی نواحی صورت مانند اطراف لب و دهان یا روی پیشانی که خطوطی وجود دارد، استفاده کنند.البته لازم به ذکر است که اوریفلیم دورچشم های تخصصی و دوکاره برای این مصرف رو پیش بینی کرده و در رده محصولات قرار داده است.

کلام آخر، در چه صورت می توانم از کرم دور چشم برای صورتم استفاده کنم؟

درست است که Eye Cream نسبت به کرم های ضد چروک، ساختاری ملایم تر با واکنش آلرژیکی کمتر دارد، اما استفاده از این محصول برای کل صورت به چندین دلیل نمی تواند مفید باشد. از اصلی ترین علل می توان به تحریک کنندگی پوست، مسدودسازی منافذ و نداشتن صرفه اقتصادی اشاره کرد.

برخی تصور می کنند استفاده از کرم دور چشم برای صورت هم آن ها را از خواص مرطوب کنندگی بهره مند می سازد هم از خرید کرم ضد چروک بی نیاز می کند. شاید استفاده از این محصول بتواند به عنوان یک مرطوب کننده عمل کند اما قطعا کافی نیست. پیشنهاد متخصصان این است، از محصولی برای تمام صورت استفاده کنید که قدرت آبرسانی، مرطوب کنندگی و کلاژن سازی بیشتری داشته باشد. به کارگیری کرم دورچشم تنها در نواحی دور لب و پیشانی برای افرادی که پوستی حساس و خشک دارند، می تواند بدون ضرر باشد.

بهترین زمان‌ها برای استفاده از کرم دور چشم به شرح زیر است:

صبح: استفاده از کرم دور چشم در صبح می‌تواند به محافظت از پوست در برابر عوامل محیطی و کاهش تورم ناشی از خواب کمک کند. برخی از کرم‌های دور چشم دارای عناصر محافظتی مانند SPF هستند که به محافظت از پوست در برابر آفتاب کمک می‌کند.
شب: استفاده از کرم دور چشم قبل از خواب می‌تواند به آبرسانی و تغذیه پوست کمک کند. در این زمان، پوست فرصت دارد تا مواد مغذی را جذب کند و بازسازی شود.
قبل از آرایش: اگر قصد دارید آرایش کنید، استفاده از کرم دور چشم به عنوان یک پایه برای کانسیلر یا دیگر محصولات آرایشی می‌تواند به جلوگیری از چین و چروک و خشکی کمک کند.
بنابراین، برای بهترین نتیجه، می‌توانید دو بار در روز از کرم دور چشم استفاده کنید: یک بار صبح و یک بار شب قبل از خواب. این روال منظم می‌تواند به حفظ نرمی و انعطاف‌پذیری پوست دور چشم کمک کند و از علائم پیری زودرس جلوگیری کند. همچنین، هنگام استفاده، از حرکات نرم و آرام برای جلوگیری از آسیب به پوست حساس این منطقه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اریفلیم مارکت بفرمایید

معمولا خیلی زود پاسخ شما را میدهیم

سلام به سایت اریفلیم مارکت خوش آمدید لطفا برای چت کردن از طریق واتساپ روی دکمه زیر کلیک کنید.